Bralna pismenost na razredni stopnji
PROGRAM
8.00–9.00 | Registracija udeleženk in udeležencev | |
9.00–9.30 | OTVORITEV KONFERENCE | |
Uvodni nagovori Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo Janja Zupančič, državna sekretarka Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje | VELIKA DVORANA | |
9.30–11.00 | PLENARNA PREDAVANJA | |
Zgodnja pismenost na prehodu iz vrtca v šolo, Ljubica Marjanovič Umek, UL Filozofska fakulteta Spremljanje in spodbujanje razvoja bralne pismenosti in bralne kulture osnovnošolcev, Fani Nolimal, ZRSŠ Bralna pismenost »na prepihu«, Nina Novak, ZRSŠ Zakaj je vredno brati pred in z učenci?, Nina Jelen, OŠ Ivana Skvarče Zagorje ob Savi, Polona Legvart, OŠ bratov Polančičev Maribor | VELIKA DVORANA | |
11.00–11.30 | ODMOR | |
11.30–13.00 | Sekcijske predstavitve: Celostni pristop k razvijanju bralne pismenosti | Razpored str. 3 |
13.00–14.00 | ODMOR | |
14.00–14.45 | Delavnice (sklop 1) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti | Razpored str. 4 |
14.45–15.00 | ODMOR | |
15.00–15.45 | Delavnice (sklop 2) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti | Razpored str. 4 |
15.45–16.15 | ODMOR | |
16.15–17.45 | PLENARNA PREDAVANJA | |
Psihološki vidiki branja in pomen celostnega pristopa v 1. in 2. VIO OŠ, Sonja Pečjak, UL Filozofska fakulteta Moč pripovedovanja, Klemen Lah, UL Filozofska fakulteta, Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik, Waldorfska šola Ljubljana Bralna pismenost – kako naprej?, Vanja Kavčnik Kolar, ZRSŠ Zaključek konference | VELIKA DVORANA |
11.30–13.00 | Sekcijske predstavitve: Celostni pristop k razvijanju bralne pismenosti | ||||||
Modra dvorana 1 | Modra dvorana 2 | Zelena dvorana | Oranžna dvorana | Rdeča dvorana | Vijolična dvorana | Velika dvorana | Gala dvorana |
BRANJE V RAZNOJEZIČNEM OKOLJU Moderatorka: Katarina Dolgan | RAZVOJ BESEDIŠČA IN POGOVOR O PREBRANEM Moderatorka: Sandra Mršnik | BRANJE KNJIŽEVNIH BESEDIL Moderatorka: Mojca Dolinar | UČENJE BRANJA IN PISANJA Moderatorka: Marta Novak | BRANJE IN JEZIK OKOLJA TER UČENJE MATERINŠČINE Moderatorki: Roberta Kalc, Maria Pisnjak | BRANJE JE SKRB VSEH Moderatorka: Vesna Vršič | PODPORA UČENCEM PRI UČENJU BRANJA Moderatorki: Petra Košnik, Dragana Žunič | VLOGA ODRASLIH PRI UČENJU BRANJA Moderatorka: Darja Krivec |
Učenje jezika v večjezičnem in večkulturnem okolju, Barbara Lesničar, ZRSŠ Bralna pismenost v večjezičnem okolju, Elvira Garibović, OŠ Franceta Prešerna Kranj Spodbujanje bralne pismenosti učencev priseljencev, Staša Sabatucci, OŠ Grm Novo mesto | Razvoj besedišča kot temelj pismenosti, Tomaž Petek, UL, Pedagoška fakulteta Izbira besedil za branje na razredni stopnji, Alenka Rot Vrhovec, UL, Pedagoška fakulteta Pogovor ob knjigi v predšolskem obdobju, Marija Sivec, ZRSŠ | Branje književnih besedil v prvem razredu in odziv nanje, Barbara Meglič, I OŠ I Murska Sobota Branje in ustvarjanje stripa na razredni stopnji, Polona Legvart, OŠ bratov Polančičev Maribor Skupno branje v 4. razredu, Tea Brešan, OŠ Deskle | Primerjava predznanja pismenosti v začetku 1. razreda, Marija Ropič, UM Pedagoška fakulteta Strokovno podprta pedagoška praksa na prehodu iz zgodnje pismenosti v sistematično opismenjevanje, Katarina Grom, OŠ Log – Dragomer Individualizirano opismenjevanje in učinkoviti didaktični pripomočki, Katarina Stegenšek, OŠ Koper | Hkratno opismenjevanje v dvojezični OŠ, Zita Šimonka, 1. Sz. Lendvai KÁI/DOŠ I Lendava Opismenjevanje pri madžarščini kot drugem jeziku, Renata Časar, 1. Sz. Lendvai KÁI/DOŠ I Lendava Branje v varnem in spodbudnem učnem okolju na narodno mešanem območju, Aleksandra Ćirković, SE Dante Alighieri Isola/ OŠ Dante Alighieri Izola | Medpredmetno povezovanje v času opismenjevanja, Simona Podobnik, OŠ Škofja Loka – Mesto Soodvisnost bralne in naravoslovne pismenosti, Andreja Bačnik, ZRSŠ Dejavnosti za spodbujanje bralne kulture v okviru razširjenega programa, Majda Tamše Horvat, OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu | Podpora učencem pri učenju branja, Mateja Gačnik, CKSG Portorož, UP Pedagoška fakulteta Izvedbeni model spodbujanja, spremljanja in učenja začetnega branja v prvem VIO, Tjaša Kanalec in Adrijana Skok, OŠ Franceta Bevka Tolmin Razvijanje motiviranosti za branje učencev z učnimi težavami s pomočjo terapevtskega psa, Monika Kuntner, OŠ Jožeta Moškriča | Vloga staršev v procesu učenja branja, Sandra Vuleta, OŠ Dragomirja Benčiča – Brkina Hrpelje Vključevanje staršev v proces učenja branja, Karmen Uran, OŠ Alojzija Šuštarja Vloga odraslega v procesu učenja branja in razvoja bralne pismenosti, Kaja Lenič, OŠ Miroslava Vilharja Postojna |
14.00–14.45 | Delavnice (sklop 1) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti | |||||||
Modra dvorana 1 | Modra dvorana 2 | Zelena dvorana | Rdeča dvorana | Vijolična dvorana | Gala dvorana | Oranžna dvorana | Velika dvorana | »Dnevno nočni bar« |
Postopno opismenjevanje v 1. VIO, Marta Novak, ZRSŠ, Darja Gibičar, OŠ Toneta Pavčka Mirna Peč, Saša Trontelj, OŠ Stična | E-junaki (Umetna inteligenca in kreativnost učiteljev in učencev), Nina Jelen, OŠ Ivana Skvarče | Družinsko branje, Dragica Haramija, UM, Pedagoška fakulteta in Filozofska fakulteta | Raznoliki pristopi pri razvijanju bralne pismenosti v procesu opismenjevanja, Petra Košnik in Dragana Žunič, ZRSŠ | Vloga knjižnice pri razvoju bralne pismenosti, Romana Fekonja, ZRSŠ | Pomen vsakodnevnega branja v šoli, Nina Novak, ZRSŠ | Zakaj je razumevanje besedil pri matematiki tako zahtevno? Vesna Vršič, ZRSŠ, Barbara Oder, OŠ Kajetana Koviča Poljčane | Gibanje in branje, Nives Markun Puhan, ZRSŠ | Razvijanje jezikovnih zmožnosti pri pouku na prostem, Katarina Dolgan, ZRSŠ, Tjaša Krkoč, OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica |
15.00–15.45 | Delavnice (sklop 2) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti | |||||||
Modra dvorana 1 | Modra dvorana 2 | Zelena dvorana | Rdeča dvorana | Vijolična dvorana | Gala dvorana | Oranžna dvorana | Velika dvorana | »Dnevno nočni bar« |
Postopno opismenjevanje v 1. VIO, Marta Novak, ZRSŠ, Darja Gibičar, OŠ Toneta Pavčka, Saša Trontelj, OŠ Stična | Digitalno branje, Mojca Dolinar, ZRSŠ, Anita Smole, OŠ Vide Pregarc | Družinsko branje, Dragica Haramija, UM, Pedagoška fakulteta in Filozofska fakulteta | Raznoliki pristopi pri razvijanju bralne pismenosti v procesu opismenjevanja, Petra Košnik in Dragana Žunič, ZRSŠ | Vloga knjižnice pri razvoju bralne pismenosti, Romana Fekonja, ZRSŠ | Pomen vsakodnevnega branja v šoli, Nina Novak, ZRSŠ, | Zakaj je razumevanje besedil pri matematiki tako zahtevno? Vesna Vršič, ZRSŠ, Barbara Oder, OŠ Kajetana Koviča Poljčane | Gibanje in branje, Nives Markun Puhan, ZRSŠ | Razvijanje jezikovnih zmožnosti pri pouku na prostem, Katarina Dolgan, ZRSŠ, Petra Pintar, OŠ dr. Janeza Mencingerja, Bohinjska Bistrica, Vrtec Bohinj |