Program konference

Bralna pismenost na razredni stopnji

PROGRAM

8.00–9.00Registracija udeleženk in udeležencev 
9.00–9.30OTVORITEV KONFERENCE 
Uvodni nagovori
Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo Janja Zupančič, državna sekretarka Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
VELIKA DVORANA
9.30–11.00PLENARNA PREDAVANJA 
Zgodnja pismenost na prehodu iz vrtca v šolo, Ljubica Marjanovič Umek, UL Filozofska fakulteta
Spremljanje in spodbujanje razvoja bralne pismenosti in bralne kulture osnovnošolcev, Fani Nolimal, ZRSŠ
Bralna pismenost »na prepihu«, Nina Novak, ZRSŠ
Zakaj je vredno brati pred in z učenci?, Nina Jelen, OŠ Ivana Skvarče Zagorje ob Savi, Polona Legvart, OŠ bratov Polančičev Maribor
VELIKA DVORANA
11.00–11.30ODMOR 
11.30–13.00Sekcijske predstavitve: Celostni pristop k razvijanju bralne pismenosti  Razpored str. 3
13.00–14.00ODMOR 
14.00–14.45Delavnice (sklop 1) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti  Razpored str. 4
14.45–15.00ODMOR 
15.00–15.45Delavnice (sklop 2) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti  Razpored str. 4
15.45–16.15ODMOR 
16.15–17.45PLENARNA PREDAVANJA 
Psihološki vidiki branja in pomen celostnega pristopa v 1. in 2. VIO OŠ, Sonja Pečjak, UL Filozofska fakulteta
Moč pripovedovanja, Klemen Lah, UL Filozofska fakulteta,  Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik, Waldorfska šola Ljubljana
Bralna pismenost – kako naprej?, Vanja Kavčnik Kolar, ZRSŠ
Zaključek konference  
VELIKA DVORANA
11.30–13.00  Sekcijske predstavitve: Celostni pristop k razvijanju bralne pismenosti  
Modra dvorana 1Modra dvorana 2Zelena dvoranaOranžna dvoranaRdeča dvoranaVijolična dvoranaVelika dvoranaGala dvorana
BRANJE V RAZNOJEZIČNEM OKOLJU Moderatorka: Katarina DolganRAZVOJ BESEDIŠČA IN POGOVOR O PREBRANEM Moderatorka: Sandra MršnikBRANJE KNJIŽEVNIH BESEDIL Moderatorka: Mojca DolinarUČENJE BRANJA IN PISANJA Moderatorka: Marta NovakBRANJE IN JEZIK OKOLJA TER UČENJE MATERINŠČINE Moderatorki: Roberta Kalc, Maria PisnjakBRANJE JE SKRB VSEH   Moderatorka: Vesna VršičPODPORA UČENCEM PRI UČENJU BRANJA Moderatorki: Petra Košnik, Dragana ŽuničVLOGA ODRASLIH PRI UČENJU BRANJA Moderatorka: Darja Krivec
Učenje jezika v večjezičnem in večkulturnem okolju, Barbara Lesničar, ZRSŠ   Bralna pismenost v večjezičnem okolju, Elvira Garibović, OŠ Franceta Prešerna Kranj Spodbujanje bralne pismenosti učencev priseljencev, Staša Sabatucci, OŠ Grm Novo mesto  Razvoj besedišča kot temelj pismenosti,  Tomaž Petek, UL, Pedagoška fakulteta   Izbira besedil za branje na razredni stopnji, Alenka Rot Vrhovec, UL, Pedagoška fakulteta   Pogovor ob knjigi v predšolskem obdobju,  Marija Sivec, ZRSŠ  Branje književnih besedil v prvem razredu in odziv nanje, Barbara Meglič, I OŠ I  Murska Sobota   Branje in ustvarjanje stripa na razredni stopnji, Polona Legvart, OŠ bratov Polančičev Maribor  
Skupno branje v 4. razredu, Tea Brešan, OŠ Deskle    
Primerjava predznanja pismenosti v začetku 1. razreda, Marija Ropič, UM Pedagoška fakulteta   Strokovno podprta pedagoška praksa na prehodu iz zgodnje pismenosti v sistematično opismenjevanje, Katarina Grom, OŠ Log – Dragomer   Individualizirano opismenjevanje in učinkoviti didaktični pripomočki, Katarina Stegenšek, OŠ Koper  Hkratno opismenjevanje v dvojezični OŠ, Zita Šimonka, 1. Sz. Lendvai KÁI/DOŠ I Lendava   Opismenjevanje pri madžarščini kot drugem jeziku, Renata Časar, 1. Sz. Lendvai KÁI/DOŠ I Lendava   Branje v varnem in spodbudnem učnem okolju na narodno mešanem območju, Aleksandra Ćirković, SE Dante Alighieri Isola/ OŠ  Dante Alighieri Izola  Medpredmetno povezovanje v času opismenjevanja, Simona Podobnik, OŠ Škofja Loka – Mesto   Soodvisnost bralne in naravoslovne pismenosti, Andreja Bačnik, ZRSŠ   Dejavnosti za spodbujanje bralne kulture v okviru razširjenega programa, Majda Tamše Horvat, OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu  Podpora učencem pri učenju branja, Mateja Gačnik, CKSG Portorož, UP Pedagoška fakulteta Izvedbeni model spodbujanja, spremljanja in učenja začetnega branja v prvem VIO, Tjaša Kanalec in Adrijana Skok, OŠ Franceta Bevka Tolmin   Razvijanje  motiviranosti za branje učencev z učnimi težavami s pomočjo terapevtskega psa, Monika Kuntner, OŠ Jožeta Moškriča Vloga staršev v procesu učenja branja, Sandra Vuleta, OŠ Dragomirja Benčiča – Brkina Hrpelje   Vključevanje staršev v proces učenja branja,  Karmen Uran, OŠ Alojzija Šuštarja  Vloga odraslega v procesu učenja branja in razvoja bralne pismenosti, Kaja Lenič, OŠ Miroslava Vilharja Postojna  

14.00–14.45
Delavnice (sklop 1) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti
Modra dvorana 1Modra dvorana 2Zelena dvoranaRdeča dvoranaVijolična dvoranaGala dvoranaOranžna dvoranaVelika  dvorana»Dnevno nočni bar«
Postopno  opismenjevanje v 1. VIO,  Marta Novak, ZRSŠ, Darja Gibičar, OŠ Toneta Pavčka Mirna Peč, Saša Trontelj, OŠ Stična E-junaki (Umetna inteligenca in kreativnost učiteljev in učencev), Nina Jelen, OŠ Ivana SkvarčeDružinsko branje, Dragica Haramija, UM, Pedagoška fakulteta in Filozofska fakulteta  Raznoliki pristopi pri razvijanju bralne pismenosti v procesu opismenjevanja, Petra Košnik in Dragana Žunič, ZRSŠVloga knjižnice pri razvoju bralne pismenosti, Romana Fekonja, ZRSŠ  Pomen  vsakodnevnega branja v šoli, Nina Novak, ZRSŠZakaj je razumevanje besedil pri matematiki tako zahtevno? Vesna Vršič, ZRSŠ, Barbara Oder, OŠ Kajetana Koviča PoljčaneGibanje in branje, Nives Markun Puhan, ZRSŠ  Razvijanje jezikovnih zmožnosti pri pouku na prostem, Katarina Dolgan, ZRSŠ, Tjaša Krkoč, OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
15.00–15.45Delavnice (sklop 2) Bralna pismenost – temelj vseh pismenosti
Modra dvorana 1Modra dvorana 2Zelena dvoranaRdeča dvoranaVijolična dvoranaGala dvoranaOranžna dvoranaVelika dvorana»Dnevno nočni bar«
Postopno  opismenjevanje v 1. VIO,  Marta Novak, ZRSŠ, Darja Gibičar, OŠ Toneta Pavčka, Saša Trontelj, OŠ Stična  Digitalno branje, Mojca Dolinar, ZRSŠ, Anita Smole, OŠ Vide PregarcDružinsko branje, Dragica Haramija, UM, Pedagoška fakulteta in Filozofska fakultetaRaznoliki pristopi pri razvijanju bralne pismenosti v procesu opismenjevanja, Petra Košnik in Dragana Žunič, ZRSŠVloga knjižnice pri razvoju bralne pismenosti, Romana Fekonja, ZRSŠ  Pomen  vsakodnevnega branja v šoli, Nina Novak, ZRSŠ,Zakaj je razumevanje besedil pri matematiki tako zahtevno? Vesna Vršič, ZRSŠ, Barbara Oder, OŠ Kajetana Koviča PoljčaneGibanje in branje, Nives Markun Puhan, ZRSŠ  Razvijanje jezikovnih zmožnosti pri pouku na prostem, Katarina Dolgan, ZRSŠ, Petra Pintar, OŠ dr. Janeza Mencingerja, Bohinjska Bistrica, Vrtec Bohinj